Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L70e50o97n45t98ý47n61a 46C82h31v43á60t83a51l19o55v71á 1743595806

Nevidím jediný důvod, proč by si nemohli o všech těchto věcech rozhodovat zúčastnění. Nic z toho nemusí řešit stát, nekuřák se rozhodne, že do kuřácké hospody nevstoupí ani kdyby tam měli nejlevnější pivo široko daleko. Dnes už je většina lidí přesvědčena, že zakouřené prostředí škodí, takže v zakouřené hospodě nebude setrvávat z neznalosti. Očkování totéž, není třeba to řešit státním příkazem, kdo chce, nechť nechá své děti očkovat, kdo nechce nemusí a klidně může risknout, že se potká s nemocemi, které se v Evropě podařilo zlikvidovat. U domácích porodů je situace stejná, každý ví, že existuje nějaké riziko, pokud se ho rozhodne podstoupit je to jeho boj. Je smutné, že v současném civilizovaném světě byl člověk zbaven rozhodování o sobě samém, zvažování možných rizik a jen se podřizuje přebujelému nařizovacímu systému, který ho vodí za ručku jak malého hlupáčka.

+1/−1
29.12.2015 0:08
Foto

R45a22d28e83k 23P57o84l70i49c53k45ý 6911533441504

Problém je, že ve všech uvedených případechnerozhoduje člověk sám za sebe, ale i za ostatní

0/0
29.12.2015 8:52
Foto

L28e27o27n29t19ý69n10a 81C85h16v45á37t12a33l74o69v41á 1773675826

Za jaké ostatní rozhodujete v uvedených případech? Za nekuřáky? Ti se mohou zakouřené hospodě vyhnout, není nic jednoduššího. V dalších případech o svých dětech, ti si sice nemohou vybrat komu se narodí, přesto mají rodiče, kteří se snaží rozhodnout za ně a kde je psáno, že rozhodnou hůře než Vy nebo nějaká úplně cizí tetka na úřadě?

0/−1
29.12.2015 22:23

J85a37r50a 59R38a96n17k 1111906779981

Miluji tyhle diskuse, presne tak se zde v Kanade diskutovalo asi pred 8 lety.....ted uz na to nikdo ani nevzpomina, takze mam male deja vu:-)R^

0/0
28.12.2015 21:32
Foto

K20a64r34e91l 35S62ý14k59o98r59a 6153819562200

A jak to dopadlo u vás v Kanadě?

0/0
28.12.2015 21:37

J33a19r11a 18R75a76n19k 1661166989681

Dluzno rici, ze pokud nejaka hospoda zkrachuje (za mesic se tam objevi jina), tak to neni zasluhou nekoureni, ale ze je spatny majitel a nestara se o zakazniky, puby, bary a restaurace jsou narvane.

Fakt je, ze spousta lidi kourit prestala:-)

0/0
29.12.2015 23:01
Foto

M87i30l21o18š 78F31. 81P75e50c21h45a75r 3703701190415

Když po změně zákona zkrachuje podnik, není to důsledkem změny zákona?

0/0
29.12.2015 23:10
Foto

L28e61o10n39t26ý26n49a 37C87h41v33á81t20a91l20o95v45á 1713245536

Může být, ale skutečně je to legitimním důvodem proto, aby zákon řešil úplně všechno? Není spíše smutné to, že se obloukem vracíme do doby před revolucí, kdy bylo zakázáno i myslet? Vy se možná radujete, že ubylo kuřáků, jenže to opravdu není gró problému. Za komoušů teoreticky ubývalo odpůrců režimu, jenže to nebylo to pravé ořechové. To mi vlastně připomíná, že jsem se chtěla zeptat proč a jak jste se ocitla v zemi za oceánem? Zákazů a příkazů tady přece bylo dost, změnila jste bydliště a teď si libujete nad zákazy a příkazy? To nemá hlavu patu!

0/0
29.12.2015 23:21
Foto

K35a38r26e82l 64S69ý21k44o62r48a 6903759562250

Jako bývalý kuřák. (nyní už asi 5 let nekouřím) se za kuřáky stavím, jsou hospody, kde prostě k pivu cigareta patří...

Kouření bych jenom omezil v době, kdy je pauza na oběd.... Někde můžou být nekuřácké hospody celé, ale některé hospody ať jsou i s tou cigaretou... (nekuřák tam prostě půjde sednout s tím, že ostatní kouří)

+2/0
28.12.2015 20:28
Foto

K18a37r89e82l 28S60ý41k79o84r95a 6203889652530

Je fakt, myslím to je v Irsku, kde to zakázali úplně, tak si kuřáci chodí zapálit ven. Prý si na to už zvykli.

0/0
28.12.2015 20:30
Foto

M75i73l61o27š 45F80. 25P45e96c39h27a81r 3633101450225

Člověk si zvykne i na šibenici. I v totalitě jsme museli žít a zvykli jsme si.

Jiná věc je, jestli kuřák, opbtěžující před hospodou ve veřejném prostoru, na očích dětem... je méně nebezpečný než v uzavřeném, kuřáckém podniku.

+4/0
28.12.2015 20:33
Foto

K84a17r73e82l 12S36ý76k83o40r43a 6683389272360

Nakonec se taky může rozhodnout, že se do hospody nevrátí a nezaplatí tak účet. (zvlášť pokud má popito...)

+1/0
28.12.2015 20:35
Foto

M27i20l93o47š 81F45. 13P20e60c21h28a77r 3193171290285

Ono podle mě primárně nejde o kuřáky, ale o svobodu majitele hospody. Sám jako kuřák se v tomto sporu nehájím zájmy kuřáků, kuřácké hospody osobně vůbec nepotřebuji a když se někam jdu (výjimečně) najíst, kouř mě obtěžuje. I vám doporučuji svůj (zde již dvakrát odkázaný) článek na dané téma.

+3/0
28.12.2015 21:58

Z25d28e94n76ě32k 36S86t38r76n90a42d 1275570166639

Zakazovat kouření v restauracích je nesmysl. Chcete snad říct, že zdraví nevinných nekuřáků ohrožuje pouze kouření v restauraci (nebo lépe řečeno v putyce, protože v drtivé většině restaurací se nekouří už teď), a nikoli třeba kouření na ulici, zastávce MHD nebo na balkoně činžovního domu? Takže buď kouření, prodej a výrobu cigaret zakažte úplně a postavte tabák na roveň tvrdým drogám, nebo nechte kuřáky být s tím, že uzavřené prostory, kde se mohou oddávat svému zlozvyku budou viditelně označené, aby tam žádný gramotný nekuřák nemohl omylem zabloudit.

U plošného očkování se mýlíte v tom, že je společenská nebezpečnost neproočkované populace minimální. Možná dokud by se jednalo o ojedinělé případy, ale jakmile se učiní první ústupek, značné procento rodičů pod tlakem všech možných hysterických internetových fám podlehne, a bude tu zaděláno na nové masové epidemie potenciálně smrtelných chorob. Naprskat na někoho bacily černého kašle je podle mě daleko nebezpečnější, než smrdět v hospodě cigaretou.

Domácí porody jsou analogické jízdě v automobilu bez zapnutého bezpečnostního pásu. Ve většině případů se nic nestane a všechno proběhne hladce, ale když se něco semele, přítomnost lékaře u porodu stejně jako zapnutý bezpečnostní pás může zachránit život. Jestliže zakazujeme jízdu bez zapjatého bezpečnostního pásu, měli bychom zakázat i domácí porody. Jestliže domácí porody povolíme s tím, že je to na zodpovědnosti rodičů, povolme i jízdu bez bezpečnostního pásu s tím, že bezpečnost řidiče je jeho zodpovědností, a on ať v případě nehody nese něsledky.

PS udělejte něco s tou svou fotkou. Opravdu to nepůsobí dobře, když po otevření vašeho blogu na mě vybafne váš obličej v nadživotní velikosti.

+6/−1
28.12.2015 20:09

R88o28b85e45r79t 98H27o95r35á60č73e88k 5942736946175

Myslím, že možnost svévolně znečišťovat ovzduší nepatří mezi nějaké lidské svobody. :-/

+2/−1
28.12.2015 19:46
Foto

M58i68l21o48š 90F15. 89P49e87c43h13a14r 3643861960565

Uzavřená kuřácká hospoda fakt enormně znečišťuje ovzduší, hahaha. Továrny a doprava, případně topení petflaškama s pilinami... Tam hledejte pravé viníky na znečištěném ovzduší.

+1/−1
28.12.2015 20:03

R71o92b41e42r38t 18H11o31r88á66č30e86k 5372626916315

Kouření je konzumace drogy, jejíž součástí je uvolňování jedovatých látek do ovzduší. Kdyby to tak nebylo, tak by kouření nemusel regulovat zákon.

+2/0
28.12.2015 20:13
Foto

M27i31l31o77š 65F10. 72P48e39c52h41a75r 3443401980785

Kolika „procenty“ se kouření v kuřáckých podnicích podílí na znečiš'tování ovzduší? Opravdu se domníváte že jde o procenta? Nechcete taky zakázat svíčky na vánočních stromečcích? Spalování taky znečišťuje vzduch...

Vážně si myslíte, že se o zákazu mluví v souvislosti s kvalitou ovzduší? Tomu snad ani sám nemůžete věřit; spíš se chytáte každého (pseudo)argumentu, jen abyste zákaz ospravedlnil.

Pokud kouření tak strašně znečišťuje vzduch, jak to, že je ještě legální? Nejen v hospodách.

+2/−1
28.12.2015 20:28

J88a79r57a 61R44a85n15k 1371786539271

Milosi, jaky personal ma v hospodach obsluhovat? Pouze kourici?;-)

+1/0
28.12.2015 21:28
Foto

M14i77l37o57š 66F25. 80P81e85c30h95a82r 3323621870105

I o tom píšu ve svém článku. Otázku personálu považuji za jediný prozákazový argument, který má sílu skutečného argumentu a je třeba se s ním nějak vyrovnat. Přesto si myslím (a zdůvodnil jsem to tam), že ani takový argument nemusí obstát.

+1/−1
28.12.2015 21:55
Foto

J62a72n70a 31M20a77j50o39v74á 4275152266883

Ani to jako argument neberu. Kam bychom došli? K tomu, že v hutích je teplo, v tramvajích smrdí bezdomovci, při úklidu ulic je někdy zima a někdy prší a na trávnících jsou exkrementy psů, že práce v nepřetržitém provozu škodí....

Prostě každý někde pracujeme. Tam kde chceme a můžeme.

+1/0
29.12.2015 10:39

J52a77r59a 61R32a45n90k 1721366609921

...okay, dalsi otazky nemam, tady se to totiz uz vubec neresi, takze pro mne jsou tyto diskuse spis zabavou a vzpominkou, ze to tady bylo nemlich to sameR^

+1/0
29.12.2015 23:03

J57a19r13a 94R66a27n68k 1601816229431

Ona ta otazka neni az tak divna, kdyz se podivam tady, vetsina obsluhujicich (nektere puby jich maji az 15) jsou studenti.....

0/0
29.12.2015 23:05

J16a68n 75F76r73o12l19í52k 6496350385134

Pak by bylo od věci zakázat výrobu a prodej drogy a ne jen populisticky zakazovat kouřit v soukromé hospodě. Mě daleko více vadí kuřáci v domě. Do kuřácké hospody nemusím, ale domů musím a smrad tam leze z chodby, technické šachty, vzduchotechniky a v létě z balkonů a oken.

+2/0
28.12.2015 23:44
Foto

R35a67d72e46k 41P89o60l48i69c25k60ý 6271243201324

Ano je to lepší varianta, ale je politicky průchozí?

0/0
28.12.2015 23:52
Foto

M69i23l44o91š 81F82. 82P12e81c86h29a35r 3483321100325

Vy se npeptáte po spravedlnosti, ale po poli(ti)cké průchodnosti. Vás nezajímá spravedlnost, ale poli(ti)cké sobectví.

Ano, i mně by vadil smrad od soudeda-kuřáka – přes balkon, přes světlík... jenže já nikoho takového neznám a vy asi taky ne. Vy se jen vymezujete proti jinému názoru.

0/−1
29.12.2015 0:59
Foto

J88a31n51a 40M57a35j37o17v21á 4225962826873

Pane Horáčku, kouření NEMUSÍ regulovat zákon. To přece není nic povinného. Jen vznikla nějaká společenská poptávka která se ujala a regulace zákonem je proto, že "se chce".

Nebo si snad myslíte, že každý rok prvního ledna spadne z nebes soupis potřebných regulativů, které se "musí" sepsat a schválit? Kdepak, to si tak my liďové sami sobě děláme, víme?

+1/0
29.12.2015 10:36
Foto

R53a64d54e13k 87P73o59l67i52c54k11ý 6531793521214

Mýlíte se-veterináři očkují zvířata ještě v době kdy jsou kojena-naopak je žádoucí je naočkovat před odstavem. Platí to pro štěňata, králiky, koně...

Např. http://www.ockovani.cz/ockovani-koni/

Mimochodem-nikdy se neprokázala žádná souvislost očkování s autismem, ale jednoznačně se prokázalo menší procento umrtí a poškození zdraví u očkovaných dětí v porovnání s dětmi neočkovanými.

Takže se staví na jednu stranu údajná možnost o nějakou desetinu promile zvýšeného výskytu autismu proti řádově o procenta vyšímu počtu úmrtí neočkovaných dětí.

U domácích porodů jste to popsal přesně-na jedné straně stojí odborníci a na druhé rodiče. Riziko pro dítě je jednoznačně u domácího porodu vyšší-staví se u něj pohodlí matky nad bezpečí dítěte. (mimochodem paraglaiding s dítěmtem rovněž provádět nelze)

+2/0
28.12.2015 19:07

J92i66ř59í 26N79o92s19e86k 1668847941626

Vidíte, v těchto věcech s vámi souhlasím. Moje první slavnostní plus pro vás (vlastně ne, ještě bylo u fotek se zvířátky a vnuky). Nemohl byste být racionální i v jiných oblastech, kde jde rovněž o kejhák, kolego?

+1/0
28.12.2015 21:17
Foto

R11a32d93e97k 94P39o47l37i83c41k60ý 6871633571774

Děkuji za plus, ale jsem přesvědčen o tom, že jsem racionalní i v ostatních tématech.;-)

0/0
28.12.2015 21:48

J87i77ř70í 86N46o42s69e56k 1948417141726

Zamyslete se nad tím, jestli ta drtivá většina přece jen nemá pravdu. Máte vnoučata. Prozřete kvůli nim.

0/0
28.12.2015 21:57
Foto

R10a86d78e58k 50P86o51l65i68c56k25ý 6631253951214

Pokud bych se lidé řídili dle drtivé většiny tak bysme pořád lozili po stromech.

Nicméně pořád většina EU je pro pomoc uprchlíkům a zejména jsou pro pomoc jim ty úspěšnější státy-není tedy racionální brát si příklad z vyspělejších zemí, které mají zkušenosti s migrací a jsou pro pomoc uprchlíkům než se řídit podle země/zemí, které jsou úspěšné méně a smigranty mají mnohem méně zkušeností

0/−1
28.12.2015 22:19
Foto

M59i14l12o12š 47F91. 24P48e10c29h52a35r 3153151900885

Aha, takže podle „drtivé většiny tak bysme pořád lozili po stromech“ (tady jste proti většině), ale „většina EU je pro pomoc uprchlíkům“, tudíž: Jste pro většinu jen tehdy, když se vám hodí do krámu, ale jste proti většině, pokud vám nevyhovuje.

A opět LŽIVĚ! slučujete do jednoho pytle uprchlíky s nelegálními migranty. Polický, vy se mi tak hnusíte, až to není hezké. Rv

+1/−1
28.12.2015 23:34
Foto

M35i93l51o67š 77F42. 53P19e31c94h10a62r 3343611730745

Aha, takže když lžete, ospravedlníte se minusem? Vy jste vážně Achmed-Minus Polický. Nevím, je-li mi vás víc líto, nebo zda vámi nekřesťansky opovrhuji, ale připadáte mi zcela opovrženíhodný. Asi půjdu spát.

+1/−1
29.12.2015 0:42
Foto

T86o37m66á54š 57V49o88d34v10á66ř36k33a 3443801607754

Vážený autore, trochu mícháte moc věcí dohromady.

O kouření Vám své názory sdělili již jiní diskutující, více méně vládne názor, že pokud Vám kouření vadí, vyhledávejte jiné podniky, kde se nekouří, výběr je bohatý.

Stran očkování - určitou nevýhodou je to, že již nyní nevidíme umírat kojence na záškrt, nevidíme malá batolata, jak nechodí, protože mají dolní končetinu postiženou poliomyelitidou atd. Máme pocit bezpečí a proto je popřáváno sluchu těm, kteří očkování považují za zbytečné. Myslím, že není třeba čekat na nějakou novou morovou ránu, která by připomněla, že nikdy nebude vyhráno.

Stran domácích porodů toho bylo sděleno mnoho. Pokud opravdu máme svobodnou společnost, nic nebrání ženám, aby rodily na lesním paloučku za novoluní, nicméně musejí počítat, že pokud se něco nemilého přihodí / a že se děje i zdravým rodičkám a plodům/, nebude u nich vůz RZP do 5 minut. Pokud se plod dusí, pak po 5 minutách je více méně málo co k zachraňování a to na rozdíl od nemocnice, kde je problém vyřešen mnohem dříve.

+8/0
28.12.2015 18:58

J43a62r72a 94R47a63n66k 1491816179111

To vse beru, ale co chudak obsluhujici nekurak;-)?

0/−1
28.12.2015 21:30

M84a67r61t73i35n 42K25a67v60k57a 4506981102922

Odpovím vám je na jedno. Nikdo vás nenutí sedět s kuřáky v restauraci. Jako nekuřák teď sedím ve Valašské Kolibě, kde jsou kuřáci a vůbec mi to nevadí

+5/0
28.12.2015 17:46

P84e41t54r 97T72o58m55e60k 8470885387244

Takže když vám budu v hospodě prdět a smrdět pod nos, nebude vám to vadit. bezva.

0/−3
28.12.2015 17:52
Foto

M20i17l46o54š 59F53. 71P81e37c59h74a34r 3213641830325

Vy znáte nějakou hospodu, kde je na dveřích cedulka „svobodné prdění pod nos povoleno“? A vy tam chodíte?

Vážně si neuvědomujete, jak se svou demagogií shazujete? Pokud bude dostatek hostů takovou hospodu chtít a pakliže budou hospodští, kteří ji pro ně otevřou, nevidím důvodu, proč jim to neumožnit. Já bych jako svéprávný člověk podle cedulky na dveřích věděl, že to není podnik pro mě, a šel bych o dům dál. Vy ne? A jste svéprávný?

+4/0
28.12.2015 17:57

R19o75b42e68r87t 63H91o65r92á90č36e55k 5622956386465

Co není nějakou zákonnou normou zakázáno, je povoleno. Nemůžete lidem zakázat vypouštět větry.

+1/0
28.12.2015 18:57
Foto

M63i27l95o69š 18F16. 85P68e71c49h28a60r 3293881230505

Schválně – jen to někde zkuste; vypoklonkují vás dřív, než se začnete divit. Srovnávat kouření v hospodě, která je výslovně označená jako kuřácká (takže každý, jehož IQ je alespoň o dva body vyšší než IQ slabomyslného šimpanze po lobotomii, ví, že v té hospodě mohou kuřáci kouřit), s chováním výše popsaným může buď hlupák, nebo ten, kdo nechce diskutovat, nýbrž se hádat, tedy troll.

V naší zemi není zvykem, aby někdo někomu vypouštěl větry pod nos, takže vy dotyčný skončil na ulici s otiskem špičky něčí boty dřív, než by řekl švec.

0/0
28.12.2015 19:03

R49o78b27e77r11t 73H32o54r23á54č27e13k 5892756526895

To je jedno, ale takovou cedulku nemůžete nalézt, protože takový zákaz by byl neplatný a nelegální.

+1/0
28.12.2015 19:34
Foto

M94i57l37o50š 56F76. 45P49e14c91h50a37r 3433131510525

Ve svém spravedlivém rozhořčení nedáváte pozor – nepsal jsem o ZÁKAZU prdění, nýbrž o jeho výslovném povolení – „V této restauraci smíte prdět“, případně „Prďácká restaurace“. Proč jen mám pocit, že namísto diskuse trollujete?

0/−1
28.12.2015 19:38

R57o37b84e93r64t 24H19o13r50á51č15e26k 5202266816535

Pardon, máte pravdu. Ovšem smysl je stejný, nebudou vám přece explicitně povolovat něco, na co máte právo... :-)

+1/0
28.12.2015 19:44
Foto

M70i32l78o41š 45F15. 98P74e34c36h72a39r 3283121700135

Leč obávám se, že i v tomto bodě se mýlíte. V mnoha přepravních podmínkách MHD se dočtete, že k přepravě nebude přijata (resp. může z ní být vyloučena) osoba, která by byla pro znečištění a zápach ostatním cestujícím na obtíž – a to prdící jedinec je.

Opravdu se domníváte, že kdyby byl v důsledku svého prdění z restaurace vykázán, že by našel v zákonech oporu pro omluvu a odškodnění? To bych chtěl vidět toho soudce (konečně i ten zákon).

0/0
28.12.2015 19:58

R69o74b14e80r86t 74H85o53r85á97č51e60k 5352336316485

:-)

0/0
28.12.2015 20:12

M79a15r64t70i15n 46K52a82v12k57a 4306341952162

A Vás někdo nutí do té hospody chodit?

+3/0
28.12.2015 18:15

D42a47v81i39d 21H38o38l16e67c 3269454793899

Nejlépe zakázat všechno,co škodí. Lidé jsou přece nesvéprávní blbci že ano.Musí mít mantinely co mohou dělat,co mohou jíst,na co se mohou dívat ve veřejnoprávní televizi atd.

+2/0
28.12.2015 17:26
Foto

M84i79l75o52š 85F56. 67P74e56c96h33a60r 3863711550595

„kuřák omezuje svobodu druhého, který musí sedět v zakouřené místnosti“

Není pravda. I kdybyste tu lož zopakoval tisíckrát, na pravdu se nezmění. Vy do té zakouřené putyky nemusíte chodit, nikdo vás tam nestrká násilím, jakož na žádnou restauraci nemáte 0änezadatelné lidské právo“. Více viz http://pechar.blog.idnes.cz/c/488832/ma-nekurak-nezadatelne-lidske-pravo.html

+2/−2
28.12.2015 17:08
Foto

R62a78d79e20k 48P26o21l48i95c93k25ý 6791623681834

Restaurace je veřejně přístupné místo, pokud se jedná o prostory restaurace v budově tak to, že je tam za určitých okolností možno kouřit je nesmyslná vyjímka.

Můj postoj je zde:

http://radekpolicky.blog.idnes.cz/c/488378/je-silnejsi-pravo-na-svobodu-podnikani-nebo-pravo-na-ochranu-zdravi.html

0/0
28.12.2015 19:12





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.